PR to relacje. Są częścią nazwy naszej profesji, są treścią naszej działalności. Na nich opieramy rozwój biznesu. Dbałość o nie rekomendujemy naszym klientom. Z przyjemnością przyjęliśmy więc, jako Around Brand Consulting, zaproszenie, by zostać Partnerem konferencji „Relacje – nowy fundament rozwoju”, organizowanej w Gdańsku w ramach Open Eyes Economy on Tour 2019.
8 października salę konferencyjną gdańskiego Amber Expo wypełniło blisko 250 osób: praktyków biznesu, akademików, samorządowców i przedstawicieli organizacji pozarządowych. Słowo relacje odmieniane było przez wszystkie przypadki i umieszczane w różnych kontekstach – biznesowych, społecznych, osobistych. Rozmawiano o ich nawiązywaniu, umacnianiu i rozwijaniu. Zastanawiano się nad tym, czy doceniamy wartość relacji, co nas ogranicza w ich budowaniu i jak wykorzystywać ich potencjał do rozwoju miast, biznesu i edukacji. Wszystko to w trzech blokach tematycznych: SOLIDARNY BIZNES – miasto w rozwoju, EDUKACJA PRZEZ RELACJE – między i pomiędzy oraz RELACJE W FIRMIE-IDEI: między człowiekiem, firmą i nauką.
Gdybym w bogatym programie miała wskazać te prezentacje, które były mi najbliższe, trafiły najcelniej w moje doświadczenia i emocje, wskazałabym dwie: wykład prof. Tomasza Szlendaka z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu zatytułowany „Polska gra w relacje. Jak studzimy i torpedujemy nasz potencjał” oraz krótkie wystąpienie dr Anety Chybickiej z Culture4Grow.
Prof. Tomasz Szlendak mówił o „krótkim promieniu zaufania”, który mają Polki i Polacy. Ufamy tylko bliskim. I choć jesteśmy otwarci, to nadal pozostajemy indywidualistami. Dowodził, że w świecie zdominowanym przez media społecznościowe, mamy do czynienia z auto-obsesyjnością, z epidemią „JA”. Autoprezentacja w sieci karmi polski indywidualizm. Jednocześnie brak instytucji socjalizacyjnych starego typu: trzepak, ławka pod blokiem, które były naturalną przestrzenią do ćwiczenia relacji społecznych. Na tym tle optymistyczne jest to, że pokolenie 15+ ekscytuje się bezpośrednim spotkaniem z drugim człowiekiem bardziej niż pokolenie 40+, kiedy było nastolatkami.
Dr Aneta Chybicka mówiła o stereotypach w postrzeganiu innych, pielęgnowaniu swojej odrębności, podkreślaniu różnic w relacjach międzyludzkich oraz o sposobach na przełamywanie tych zjawisk i budowaniu poczucia „MY”, które służy współpracy.
Zaufanie i otwartość to pierwszy, najważniejszy krok w długofalowym budowaniu wartościowych, szczerych i głębokich relacji – relacji, które są fundamentem rozwoju.
Potrzebujesz wsparcia w obszarze PR-u lub marketingu?
Skontaktuj się z nami i wykorzystaj efektywną komunikację do rozwoju biznesu!